Fejleszd játékosan a hangok megkülönböztetését.
AJÁNDÉK, NYOMTATHATÓ FEJLESZTŐ JÁTÉK!
Sok gyermeknek okoz nehézséget a „k-g” hangok megkülönböztetése mind írásban, mind olvasásban.
Az olvasási és írási problémák megelőzése érdekében már nagycsoportos óvodás gyerekekkel és kisiskolás és diszlexiás, diszgráfiás gyerekekkel is játszható.
Miért fontos a hangok megkülönböztetése a gyerekek számára?
A beszédészlelés megfelelő fejlődése elengedhetetlen az anyanyelv (és később az idegen nyelvek) elsajátításához, hiszen a hangok felismerése és elkülönítése olvasás tanulásnál fontos szerepet játszik.
Miért fontos az olvasás és írás fejlesztése ebben a korban?
1. Az alapvető tanulási készségek megalapozása
- Az olvasás és írás az összes tantárgy alapját képezi, hiszen ezek segítségével érti meg a gyermek az új információkat és fejezi ki magát.
- Ha az alapok stabilak, a gyermek könnyebben boldogul az iskolai tanulás során.
2. Nyelvi és kommunikációs készségek fejlesztése
- Az olvasás segíti a gyermek szókincsének és nyelvtani ismereteinek bővítését.
- Az írás elősegíti a gondolatok strukturált kifejezését és a helyes nyelvhasználatot.
- A beszédkészség fejlődésére is pozitív hatással van.
3. Kognitív képességek fejlődése
- Az olvasás és írás fejlesztése hozzájárul a memória, figyelem, problémamegoldó képesség és logikus gondolkodás fejlődéséhez.
- A történetek olvasása segít a gyermekeknek megérteni az ok-okozati összefüggéseket és a világ működését.
4. Kreativitás és képzelőerő fejlesztése
- A mesék és történetek világába való elmerülés segíti a kreatív gondolkodást és az absztrakt képzelet fejlesztését.
- Az írás (pl. saját mesék, történetek alkotása) támogatja a gyermek kreatív önkifejezését.
5. Szociális és érzelmi fejlődés támogatása
- A könyvek és történetek segítenek a gyermekeknek megérteni és feldolgozni érzelmeiket, valamint más emberek érzéseit is megismerhetik.
- Az olvasás és közös mesélés segít a szülő-gyermek kapcsolat elmélyítésében.
- A történetekből tanult erkölcsi tanulságok segítenek az értékrend kialakításában.
6. Iskolai sikeresség növelése
- A jó olvasási és írási készséggel rendelkező gyermekek könnyebben sajátítják el a tananyagot, magabiztosabbak és kevésbé frusztráltak a tanulás során.
- A gyenge olvasási készség tanulási nehézségekhez és önbizalomhiányhoz vezethet.
Mit tartalmaz a K -g hangok fejlesztő játék?
Teljes játékszabály: Részletes útmutató a játékhoz, amely segít abban, hogy könnyen elkezdhessétek.
Nyomtatható játékeszközök: Minden, amire szükségetek van a játékhoz, egyszerűen kinyomtatható formában.
Hogyan töltheted le?
1. Add meg az e-mail címedet az alábbi űrlapon.
2. Kattints a „Letöltöm a játékot” gombra.
3. Ellenőrizd az e-mail fiókodat, és töltsd le a K-g hangok fejlesztő játékot.
Ne hagyd ki ezt a remek lehetőséget! Segíts gyermekednek a fejlődésben, miközben együtt töltötök minőségi időt.
Rólam
Miért hallgass rám?
Szalai – Lászlók Kitti, pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus vagyok, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója.
A munkám során sok figyelemzavaros, diszlexiás gyermekkel találkozom, akiket nagyon nehezen tudok rávenni az olvasás, írás, számolás gyakorlására, ezért mindenféle játékos megoldásokat kell kitalálnom. Innen jött az ötlet, hogy olyan játékokat tervezzek meg, amelyekkel a gyerekek szórakoztatóan gyakorolják az olvasást. A ” Játszva olvass! ” játékokat használhatják pedagógusok, gyógypedagógusok, fejlesztő pedagógusok, de akár szülők is, ezáltal megszerettetve a gyermekekkel a tanulást. A játékok párban játszhatóak. A közös játék lehetőséget ad a társas élmények megszerzésére, a beszélgetésre, a szociális készségek fejlesztésére. Mindezek mellett a versengés motiválja a gyermekeket, így szívesebben gyakorolják az olvasást, írást vagy számolást.
Vélemények
Mit mondanak azok, akik már megvették a ” Játszva olvass! ” termékeit és ezzel segíteni tudtam nekik?
Grőber Gabriella tanító, szakvizsgázott gyógypedagógus, játékszerző
A j és ly betűket tartalmazó szavak helyesírása azok számára is több gyakorlást igényel, akik nem küzdenek olvasási, írási nehézséggel. A csomag segítségével a szülőknek és a gyermekekkel foglalkozó pedagógusoknak lehetőségük van a játékos fejlesztésre. A változatos feladatok mögött a fokozatosság elve is megjelenik, a szó, mondat, majd szöveg szintre irányuló feladatokkal a gyermekek igényeihez, fejlettségi szintjéhez tudunk igazodni. A játékszabályok gyorsan elsajátíthatók, a játékidők pedig a rövidebb ideig tartó, de gyakrabban történő gyakorlásra adnak lehetőséget. Ideális eszköz az alsó tagozatos szóanyag elmélyítéséhez, melyet a játék 160 db-os (j-, vagy ly-betűt tartalmazó) szókészlete biztosít.
Szalai Lászlóné Andrea
Nagyon nehéz osztályom van. Bár „csak” 14 gyerek, szinte kivétel nélkül figyelem problémával küzdenek. 7 közülük beszédhibás. Nehezen motiválhatók a munkára. A játék is nehezen megy, a szabálykövetés is problémás. De ezekkel a feladatokkal, játékokkal sikerül őket megdolgoztatnom. Mondják, hogy ma nem tanulunk, játszani fogunk. Örülök, hogy közkinccsé teszed ezeket a játékokat, mert nekem nagy segítség. Gyakorlás szempontjából is, meg amikor már minden motivációs ötletem elfogyott.
Kőszeginé Szűcs Gabriella
Egyre több gyereket csak játékos tanítás mellett lehet tanítani. Nagyon jónak tartom a játékaidat. Mivel március 10-én kaptam meg a játékod, majd március 16-tól digitális oktatás lett, ezért csak 2 játékkal ismertettem meg a tanítványaimat. Szeretik a tanulóim és nagyon jól lehet differenciálni vele. Páros munkára kiváló. Csak gratulálni tudok Neked és folytasd a munkád kitartóan hiszen nagy szükség van a mindennapokban ilyen játékokra és lelkes pedagógusokra. Sok sikert kívánok!
Veit - Harangozó Dóra
Az 1. osztályom vegyes képességű és mindenképp előre gondolkodva úgy éreztem, hogy kell valami plusz, olyan dolog, eszköz, ami rásegít a betűk differenciálásához. Az játékokat bele tudtam illeszteni a tanóráimba, a gyerekek nagyon élvezték. Az online oktatás előtt a betű tanulás alatt tudtam használni. A b-d differenciálása játékokat választottam, és kértem tőled. A további munkáim során is fogom használni. Most már 2 osztályosok lettünk, elő fogjuk venni, és játékosan gyakorolunk vele, azokkal már csak, akinél szükségét érzem.
Hova küldhetem a játékot?
Ha az ajándék játék nem érkezne meg pár perc múlva az email fiókodba, kérlek nézd meg a Promóciók és a Spam mappádban is!