Rólam
Tapasztaltál már hasonlót gyermekednél vagy diákodnál?
Nem megy a tanulás
Nem megy az olvasás, vagy az írás vagy a számolás, esetleg ezek kombinációja. Pedig a szülő, gyerek mindent megtesz ezért. De nem. Ezekben az esetekben előfordulhat, hogy valamilyen részképesség zavar áll a háttérben.
Nem szeret iskolába járni
Nincs sikerélménye a gyereknek. A többiek kinevetik, ne adj isten, csúfolják is. Nem tudja időben befejezni a feladatokat. Már reggel szorongva ébred és sírva kéri, hogy ne kelljen suliba mennie.
Magatartás problémái vannak
Nagyon sokszor az iskolai rossz viselkedés hátterében tanulási nehézségek állnak, amit a gyerek a nem megfelelő viselkedésével kompenzál. Ezekben az esetekben is érdemes megvizsgálni az esetleges részképesség zavarokat.
Miért pont én tudok segíteni?
Szalai-Lászlók Kitti vagyok pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus
Az iskolás éveimre visszagondolva egy figyelemzavaros, szorongással küzdő kislányra emlékszem. Már ekkor is tudtam, hogy felnőttként hasonló nehézségekkel küzdő gyerekeknek szeretnék segíteni.
Már közel 10 éve dolgozom utazó gyógypedagógusként Nógrád megye halmozottan hátrányos helyzetű régiójában. Munkám során sok figyelemzavaros, diszlexiás gyermekkel találkozom.
Manapság a gyerekek az okos eszközök által sok impulzust kapnak, így a hagyományos módszerek, mint például olvasunk a könyvből nagyon unalmasak számunkra. Volt olyan diákom, aki meglátta az olvasókönyvet és már akkor kijelentette, hogy ő „biztos, hogy nem fog olvasni”. Ekkor hirtelen jött ötletből fogtam egy dobókockát és a gyerkőcnek annyi darab szót kellett elolvasni a könyvből, amennyit dobott a dobókockával. Nagyobb gyerekekkel tovább fejlesztettük és versenyeztünk, hogy 10 dobás dobott értékét összeadtuk, az nyert, aki a 10 forduló alatt több pontot kapott. Ilyen és hasonló játékos feladatokkal még azt a gyereket is rábírtam az olvasásra, akik korábban egyáltalán nem voltak hajlandó gyakorolni az olvasást. Ekkor születtek meg a Játszva olvass! játékok, amelyekkel a gyerekek játékosan gyakorolhatják az olvasást.
A közös játék lehetőséget ad a társas élmények megszerzésére, a beszélgetésre, a szociális készségek fejlesztésére. Mindezek mellett a versengés motiválja a gyermekeket, ezáltal szívesebben gyakorolják az olvasást.
Tudásomat folyamatosan bővítem, hogy a hozzám forduló gyerekeknek minél komplexebb segítséget tudjak nyújtani. Számos tanfolyamot elvégeztem többek között a Komplex Mozgásterápiát, a TKP-Tanulás Könnyítő Programot, a Mozaik Szorongásoldó Programot, a Tanulási és Ifjúság coachingot, ASTOP-Auditív Stresszt Oldó Programot. Jelenleg rajzelemzés és life coaching módszertanát sajátítom el.
Célom, hogy a gyerekeknek a tanulás örömöt okozzon. Hiszem, hogy megfelelő módszerekkel szorongás nélkül is lehet szórakoztató a tanulás.
Amennyiben úgy érezed, hogy minden erőfeszítés ellenére gyermekednek nehézséget okoz a tanulás, akkor itt az idő, hogy kérj időpontot egy ingyenes konzultációra. Ekkor megbeszéljük, hogy hogyan tudok segíteni gyermekednek. Foglalj le egy időpontot még ma, és kezdjük el a változást gyermeked jövője érdekében!
Szolgáltatások
Nem csak fejlesztő játékokkal tudok segíteni, hanem igénybe vehetőek képességfejlesztő szolgáltatásaim is, melyek a gyermek fejlesztendő területeire fókuszálva személyre szabottak minden esetben.
Kulcsár - féle komplex mozgásfejlesztés
A fejlesztést lehetőség van online is igénybe venni az ország bármely pontjáról! A módszer lényege, a mozgáson keresztül való tanulás, fejlődés és ismeretszerzés.
NILD Tanulás Terápia
Komplex fejlesztő terápia tanulási nehézségekkel vagy beilleszkedési zavarokkal küzdő óvodások és kisiskolások számára. A tanuláshoz szükséges képességeket és részképességeket fejleszti.
Iskola előkészítő foglalkozás
Készülj velem a boldog, nyugodt, magabiztos és zökkenőmentes iskolakezdésre! Játékos tanulást elősegítő foglalkozások 5 – 6 éves nagycsoportos óvodások részére.
GOH – GMP Beszédészlelés vizsgálat és fejlesztés
A beszédészlelés és a beszédértés megfelelő szintje elengedhetetlen az olvasás és írás elsajátításához. Nehézségei esetén a gyermek iskolai teljesítménye kudarcossá válhat.